Welpen

De welpen zijn 7-11 jaar oud en spelen in het junglethema, gebaseerd op het verhaal van Jungleboek. Samen met Mowgli en Shanti beleven ze allerlei avonturen in de jungle. De avonturen zijn beschreven in een aantal leuke verhalen, te vinden in het boek Jungle-avonturen van Shanti & Mowgli. We spelen bijvoorbeeld spannende bosspelletjes, oefenen met koken en doen creatieve programma’s. Ook gaan we één keer per jaar op kamp, waar ze uitdagende spellen doen en veel leren.

Scouting Delmo - Speltakken Welpen

Wat doen we allemaal?

Bij de welpen is er genoeg tijd om te spelen en te ontdekken. Zij zijn te herkennen aan de groene blouse. Ze spelen bijvoorbeeld spannende bosspelletjes, oefenen met koken en doen creatieve programma’s. De welpen zijn ingedeeld in “nesten”. De “nesten” bestaan uit ongeveer vijf kinderen, in deze groepjes worden activiteiten en het corvee gedaan.

De leiding van de welpen

De leiding verzorgt elk weekend een leuk programma voor hun speltak. Elke zaterdagmiddag staan Inge, Ilse, Roos & Kato voor de welpen klaar. We draaien iedere zaterdagmiddag van 13:30 uur tot 16:30 uur.

Zomerkamp

We sluiten elk scoutingjaar af met een zomerkamp. Het zomerkamp duurt een week en vindt plaats in Nederland. Het zomerkamp wordt altijd de eerste week van de basisschoolvakantie gehouden (van zondag t/m vrijdag). Elk jaar is er een ander thema voor het zomerkamp. Het zomerkamp van de welpen zit vol leuke activiteiten in het thema van dat jaar. De welpen slapen gezamenlijk in een gebouw van een andere scoutinggroep.

Het uniform

Het uniform van de welpen bestaat uit een Delmo das, een groene uniformblouse en een blauwe spijkerbroek. Bij iedere activiteit, zoals de wekelijkse opkomst, doe je als lid van scouting je uniform aan. Zo ziet iedereen er hetzelfde uit en is er geen verschil.

Scouting Delmo Das
Scouting Delmo - Speltakken Uniform Welpen
Scouting Delmo blauwe spijkerbroek

Kom eens langs

Scouting staat voor uitdaging! Wil jij lid worden van scouting Delmo? Met onderstaande knop ga je naar ons inschrijfformulier. Wil je liever eerst een keertje meekijken? Vul dan ons 3 keer kijken formulier in en ontdek of scouting echt iets voor jou is.

Welpen uniformblouse

Het uniform laat zien dat je bij scouting hoort. De kleur geeft aan bij welke speltak je zit en neemt de ongelijkheid tussen de leden onderling weg. Zo ziet iedereen er hetzelfde uit en is er geen verschil. Hier hechten we bij de Delmo veel waarde aan. De uniformblouse van de welpen koop je bij de Scoutshop, klik op het logo om naar de webshop te gaan.