Bevers

De bevers zijn kinderen van 5-7 jaar oud en spelen in het thema van het dorp Hotsjietonia. Het spelen in een thema prikkelt de fantasie, waardoor kinderen zich ontwikkelen. De themaverhalen bij de bevers zijn realistisch, zodat ze gemakkelijk gekoppeld kunnen worden aan de gebeurtenissen die in de groep plaatsvinden. De verhalen zijn niet alleen maar positief, er wordt ook ingespeeld op goed en kwaad en op emoties. Daarbij hebben de verhalen een duidelijk begin en einde.

Scouting Delmo - Speltakken Bevers

Wat doen we allemaal?

Bevers doen het hele jaar door leuke activiteiten. We spelen spelletjes in het bos en we werken in thema’s, bijvoorbeeld Halloween of Pasen. We houden een weekendkamp waarbij we een weekend logeren op het clubhuis in een leuk thema en we werken aan echte scouting insignes.

De leiding van de bevers

De leiding verzorgt elk weekend een leuk programma voor hun speltak. Elke zaterdagmiddag staan Annemeike & Kim voor de bevers klaar. We draaien iedere zaterdagmiddag van 13:30 uur tot 16:30 uur.

Het uniform

Het uniform van de bevers bestaat uit een Delmo das, een rode uniformblouse en een blauwe spijkerbroek. Bij iedere activiteit, zoals de wekelijkse opkomst, doe je als lid van scouting je uniform aan. Zo ziet iedereen er hetzelfde uit en is er geen verschil.

Scouting Delmo Das
Scouting Delmo - Speltakken Uniform Bevers
Scouting Delmo blauwe spijkerbroek

Kom eens langs

Scouting staat voor uitdaging! Wil jij lid worden van scouting Delmo? Met onderstaande knop ga je naar ons inschrijfformulier. Wil je liever eerst een keertje meekijken? Vul dan ons 3 keer kijken formulier in en ontdek of scouting echt iets voor jou is.

Bevers uniformblouse

Het uniform laat zien dat je bij scouting hoort. De kleur geeft aan bij welke speltak je zit en neemt de ongelijkheid tussen de leden onderling weg. Zo ziet iedereen er hetzelfde uit en is er geen verschil. Hier hechten we bij de Delmo veel waarde aan. De uniformblouse van de bevers koop je bij de Scoutshop, klik op het logo om naar de webshop te gaan.